- Gaitasun sentsoriala garatzea
- Emozioak eta sentimenduak adieraztea
- Koloreak lantzea
- Gauzak aztertzea eta analizatzea
Edukiak:
- Kontzeptualak: Koloreak
- Prozedurazkoak: Erreakzio azkarra estimulu baten aurrean
- Jarrerazkoak: Jolasa dibertitzeko bide gisa onartu
Denboralizazioa: Koloreak ikasten hasten direnean, 10 minutuko iraupena
Taldekatzea: Talde handian
Zailtasuna: Baxua
Intentsitatea: Ertaina
Espazioa: Edozein leku zabala, kolore desberdineko elementuekin apaindua
Materiala: Ez da behar.
Taldekatzea: Talde handian
Zailtasuna: Baxua
Intentsitatea: Ertaina
Espazioa: Edozein leku zabala, kolore desberdineko elementuekin apaindua
Materiala: Ez da behar.
Jolasaren deskribapena: Haur guztiek, bat izan ezik, korru batean egongo dira zutik. Korruaren barruan ez dagoen haurra zirkuluaren erdian egongo da. Korruaren erdian dagoena, eserita egon behar da eta berak nahi duenean honakoa esango du: “Azenarioa, azenarioa (kolore baten izena) koloretakoa”. Gainerako guztiek korrika egiten abiatu behar dira korruaren erdiko umeak esandako koloreko elementu bat ukitzera. Bitartean, korruaren barneko umea besteak harrapatzen saiatuko da. Ukitua izaten den lehenengoa, jolasaren hurrengo txandan, korru barruan eseri beharko dena izango da baita besteek zein kolore ukitu behar duten erabakiko duena ere.
Aldaerak:
- Korruaren barnean dagoena eta gainerakoek zein kolore ukitu behar duten erabakitzen duenak, kolore bakar bat esan beharrean, bi kolore izendatzea.
- Kolore baten izena esan beharrean, gelako elementuen beste ezaugarriren bat esatea: izenak, forma, tamaina…
Ebaluazioa: Behin jolasa bukatu denean, haurrek fitxa bat bete behar dute kolore desberdinen izenak aipatuz. Ondoren, bakoitzaren fitxa gelako horma-irudian eskegiko da.
- Gizarteratzeko gaitasuna
- Norberaren autonomia eta ekimenerako gaitasuna
- Arte plastikoen gaitasuna (koloreak identifikatzean)
ADIERAZLEAK:
Jolasaren arrakasta edo porrota maila neurtzeko kontuan izan beharreko adierazleak honakoak dira:
- Kolorea esan behar duenaren txanda errespetatzen da
- Haurrek haien artean laguntzen dira
- Edozein koloretako elementua ukitu baino lehen, kolorea ondo pentsatzen dute
- Haurren arreta mantentzea lortzen da
- Haurrek pozik daude eta gogotsu agertzen dira
Jolasen garrantzia aztertu eta jolas baten proposamena prestatu eta gero, ondorio batera iritsi naiz: Jolasa kanpoko mundua arakatzeko eta ezagutzeko bidea da, baita sentimenduak, ideiak, nahiak, beldurrak, adimena eta irudimenaren garapena azalarazteko baliabidea ere. Horregatik, jolasa haurraren egunerokotasuneko garapenerako ezinbesteko tresna da. Haurrek eskura izan behar duen baliabide esanguratsua da, eta modu askean erabiltzeko eskubidea izan behar dute.

a) Zorionak! Bai lan polita egin ere!
ResponderEliminarb) Zer zuzendu ere badago; orain zentratuko gara, ikasgaian horretan gabiltzalako, gaitasunetan eta eurek suposatzen duten logikan.
Zuk diozu:
LANTZEN DIREN GAITASUNAK:
*Gizarteratzeko gaitasuna
*Norberaren autonomia eta ekimenerako gaitasuna
*Arte plastikoen gaitasuna (koloreak identifikatzean
Horiek denak idatzi behar dituzu askoz zehatzago, gero bat etortzeko ebaluazioarekin:
Kolorea esan behar duenaren txanda errespetatzen da
Haurrek haien artean laguntzen dira
Edozein koloretako elementua ukitu baino lehen, kolorea ondo pentsatzen dute
Haurren arreta mantentzea lortzen da
Haurrek pozik daude eta gogotsu agertzen dira.
Bakarrari begiratuta, zuk diozu "gizarteratzeko gaitasuna" baina soilik ebaluatuko duzu txanda errespetatzea eta elkarri laguntzea, soilik ariketa zehatz horretan. Orduan, bestela idatzi behar zenuke.